Köpvillkor


  1. Köpinformation

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress. Beställda produkter förblir POPSOCKETS AS sin egendom till dess de till fullo är betalda.

Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Köpeavtalet är tecknat med POPSOCKETS AS och det är POPSOCKETS AS som är förmedlare av tjänst och produkterbjudande, d.v.s. att det är endast POPSOCKETS AS sine villkor som gäller vid köp. Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.

 

  1. Priser och betalsätt

Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt och postförskott kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Genomför ditt köp med hjälp av ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter.

 

  1. Leveransinformation

Det är FRI FRAKT. Leveranstid är ca 3-5 dagar och leverans sker med brev/varubrev eller paket beroende av storlek och vikt.

Om din beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att annullera ordern eller erbjuda liknande produkt som finns i lager.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.

 

  1. Transportskador och felexpediering

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla det snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

Force Majeure
POPSOCKETS AS är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar POPSOCKETS AS sine fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

  1. Garanti och reklamation

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor. Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid godkänt ärende inom reklamationen ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reseersättning. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, om leverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss. 

 OBS! Reklamationsrätten avser enbart köp som görs som privatperson och ej företagsköp.

 

  1. Ångerrätt och Öppet köp

Vi erbjuder vi dig 14 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan.

För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. POPSOCKETS AS avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.

Hur returnerar jag min vara? Kontakta vår kundservice för att meddela att du avser göra en retur. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga meddelas efter kontakt. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. POPSOCKETS AS kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. POPSOCKETS AS har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.

Returadress

POPSOCKETS v/Unikum AS

Thorvald Meyers gt 9

0555 Oslo


Återbetalning/Kreditering.

En återbetalning/kreditering sker inom 14 dagar från det att du meddelat oss rörande att du önskar nyttja din ångerrätt. I det fall produkten inte är oss tillhanda omgående kommer vi att administrera återbetalningen så fort produkten är oss tillhanda. Återbetalning kan enbart ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. 

 

  1. Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

 När du utför ett köp eller försöker göra inköp via webbplatsen samlar vi följande information från dig: ditt namn, faktureringsadress, leveransadress, betalningsinformation (inklusive kreditkortsnummer), e-postadress och telefonnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar. 

När du besöker popsockets.se samlar vi automatiskt in information om din enhet, inklusive information om din webbläsare, IP-adress, tidszon och några av de cookies som är installerade på enheten. Dessutom, när du surfar på webbplatsen samlar vi information om de enskilda webbsidorna eller produkterna som du är inne på, vilka webbplatser eller söktermer som du hänvisade till webbplatsen och information om hur du interagerar med webbplatsen. 

Vi använder den orderinformation som vi samlar in i allmänhet för att uppfylla alla beställningar som görs via webbplatsen (inklusive hantering av betalningsinformation, arrangering av frakt och fakturor och/eller orderbekräftelser). Enhetsinformation som vi samlar in är för att granska och skydda dig för eventuell risk och bedrägeri (i synnerhet din IP-adress). Och mer generellt för att förbättra och optimera vår webbplats (till exempel genom att generera analyser om hur våra kunder bläddrar och interagerar med popsockets.se, samt för att bedöma framgången med våra marknadsförings- och reklamkampanjer). 

Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail, SMS, postala utskick eller på andra sätt. Popsockets.se strävar efter att erbjuda dig som kund bättre och mer personliga erbjudanden. Det innebär att vi kan använda särskilda kriterier som grund för marknadsföring, exempelvis inköpsstorlek, inköpsfrekvens, inköp av visst sortiment eller vara, inköp i en viss försäljningskanal mm. Vi kan även komma att komplettera kunduppgifter i syfte att erbjuda god kundvård. För att kunna upprätthålla en god servicenivå gentemot dig som kund dokumenterar vi all kundkommunikation. Du har rätt att på begäran ta del av dessa uppgifter. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det oss att vidta rättelseåtgärder. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Popsockets.se åtar sig att införa en så kallad reklamspärr.

Vi lagrar dina personuppgifter du lämnar ifrån dig vid order så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med behandlingen. Om kundförhållandet med oss upphör, lagrar vi ditt namn, din adress, din e-postadress och ditt telefonnummer i marknadsföringssyfte i högst ett år efter det att kundförhållandet upphörde, detta är nödvändigt för oss för att kunna fullfölja reklamation eller som ett bevis för att garanti ska gälla.

Om du är bosatt i Europa har du rätt att få tillgång till personlig information vi håller om dig och att be att dina personliga uppgifter korrigeras, uppdateras eller raderas. Om du skulle vilja utöva denna rätt, kontakta oss genom kontakt@popsockets.no.

 

  1. Kontakt och övrig information

Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar. Lagen om alternativ tvistlösning gör det även möjligt att, utöver Allmänna Reklamationsnämnden, vända sig till EU:s gemensamma tvistlösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren http://ec.europa.eu/odr.

 

PopSockets AS: Org nr: 917103887MVA.